To będą duże zmiany. Pochodzący z lat 80. budynek Urzędu Miejskiego w Łochowie niedługo zniknie z mapy miasta. Zastąpi go nowoczesna siedziba, która będzie nie tylko funkcjonalna, ale i w pełni dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Pierwszy krok w tym kierunku został już zrobiony. We wrześniu została podpisana umowa na „Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budynku Urzędu Miejskiego w Łochowie”. Inwestycja została podzielona na dwa etapy. W pierwszym wykonawca ma za zadanie opracować koncepcję budynku i zagospodarowania terenu. Projekt ten zostanie przedstawiony radnym Rady Miejskiej w Łochowie i kierownikom komórek organizacyjnych. Koncepcja ta ma zawierać szczegółowy opis przedmiotu zadania, jak określona liczna pomieszczeń, ich rozmieszczenie i wybrany wariant systemu ogrzewania. W etapie drugim, po przeprowadzonych już konsultacjach, opracowana ma zostać dokumentacja projektowo-kosztorysowa budowy budynku i zagospodarowania terenu w oparciu o zaakceptowane rozwiązanie.
Nowy obiekt powstanie na działce obok. Gdy zostanie już on wybudowany i odpowiednio wyposażony, stary urząd zostanie przeniesiony do nowej siedziby. Wówczas budynek z lat 80. zostanie wyburzony, a w jego miejscu powstanie parking.
Wykonawcą zadania „Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej budynku Urzędu Miejskiego w Łochowie” jest firma Enone Architektura Rafał Sokołowski z Pabianic. Wartość umowy opiewa na 217 tys. zł. Termin wykonania sierpień 2026 rok.