Zamknij

Radni ustalili pensję nowego burmistrza. Niższa niż poprzednika

15:34, 28.11.2018 M.M Aktualizacja: 15:36, 28.11.2018
Skomentuj

W środę 28 listopada w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Węgrowie odbyła się Nadzwyczajna Sesja Rady Miejskiej. Radni musieli ustalić wynagrodzenie nowego burmistrza.

Podczas zwołanej sesji radni podjęli uchwałę ustalającą pobory burmistrza Węgrowa, Pawła Marcheli. Nowy włodarz będzie zarabiał mniej od swojego poprzednika.

Po rządowych zmianach obniżających wynagrodzenia samorządowców, w lipcu tego roku były burmistrz Krzysztof Wyszogrodzki musiał pogodzić się z obniżeniem pensji o 850 zł brutto. Przez ostatnie miesiące urzędowania zarabiał 10180 zł brutto. Na jeszcze mniejsze pobory póki co może liczyć burmistrz Paweł Marchela. 

Radni zaproponowali, aby pensja nowego włodarza na początku kadencji wynosiła 9143 zł brutto. Suma ta składa się z: wynagrodzenia zasadniczego, które ustalone zostało na poziomie 4700 zł, dodatku funkcyjnego - 1900 zł, dodatku specjalnego (25% łącznego wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego) - 1650 zł oraz dodatku za wysługę lat (19% wynagrodzenia zasadniczego) - 893 zł.

Radni przyjęli tę propozycję jednomyślnie. 

 

(M.M)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(22)

nikt ważnynikt ważny

7 1

kto zastępcą ??? 17:11, 28.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

oberwatoroberwator

6 0

Pewnie nikt ważny... 14:34, 30.11.2018


reo

xyz123xyz123

11 0

Jak na początek pracy jako Burmistrz to i tak wysokie wynagrodzenie. Jak się wykaże będzie można podnieść.
Cieszy fakt, że jak na razie Rada Miejska jest jednomyślna przy podejmowaniu ważnych decyzji:) 17:15, 28.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IgorIgor

11 2

rada w tej kadencji jakby jakaś normalniejsza :-) 18:33, 28.11.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pppppp

14 2

szkoda że w powiecie starościna ma bez zmian... 19:54, 28.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

EwaEwa

3 0

Tutaj to porzadna podwyżka pójdzie. :-) 17:58, 29.11.2018


suwerensuweren

9 0

Towar zalegający na stołach i stołkach należy z czasem przeceniać, a nie podwyższać jego cenę ;) Ich pracę rozliczać z rzeczywistych efektów, ukrócić markowanie pracy na koszt suwerena (czcze gadki i nasiadówki, wyjazdy w delegacje, udział w badziewnych uroczystościach, składanie wieńców pod licznymi tablicami i pomnikami itp. itd). 22:13, 30.11.2018


EwaEwa

5 7

To jest brutto. Uważam, że to mało jak na takie stanowisko. Potem się dziwicie, że żaden dobry menadzer nie startuje.... 18:02, 29.11.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

MariaMaria

2 5

Zgadzam się z Ewą, szczególnie, że menadżerowie spółek miejskich zarabiają więcej, a za co?
18:13, 29.11.2018


zdziwionyzdziwiony

2 8

WOW, w końcu wychodzimy z *%#)!& myślenia "łeeee powinien dostać minimalno i niech pracuje kurła....". Prawda jest taka, że zarówno burmistrzowie, prezydenci, jak i ministrowie i inni piastujący najwyższe stanowiska publiczne powinni zarabiać dużo więcej. Cóż to jest 10 tys. brutto w dzisiejszych czasach? W sektorze prywatnym osoba na stanowisku kierowniczym w większych firmach z powodzeniem zarabia ok. 10 tys, ale netto. 18:33, 29.11.2018


mlodymlody

0 0

wam wszystkim malo !!a wszyscy sie tam pchacie 18:57, 18.05.2019


Do zdziwionyDo zdziwiony

4 5

"Cóż to jest 10tys. brutto". Jeśli burmistrz naprawdę pracuje, stara się, aby mieszkańcom żyło się lepiej, to niech zarabia nawet 20 tys. Ale jeżeli ciągnie profity że swego stanowiska i wykorzystuje je tylko dla siebie, swoich znajomych i tych, którzy mu potakuja w każdej sytuacji, to jest stanowczo za dużo. Jeśli burmistrz jest człowiekiem oddanym miastu, to pobory w każdej chwili można mu podnieść. Wierzymy, że tak będzie w przypadku P. Marcheli. 13:03, 30.11.2018

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

zdziwionyzdziwiony

2 5

Można podnieść, ale niewiele. Radni dadzą podwyżkę na poziomie maksymalnie kilkuset złotych. Sam uważam ze to dobrze że radni nie dali od razu maksymalnej pensji - to byłoby dziwne. Trzeba zostawić pole manewru, aby wraz ze stażem, osiągnięciami i zaangażowaniem burmistrza rosła pensja. tu chodzi o sam system. Moim zdaniem limit w takim mieście jak Wegrów powinien wynosić więcej niż te ok. 10 tys. brutto. Moim zdaniem dobry burmistrz powininien móc zarabiać te 15 tys. netto, a w tej chwili nie może. 14:05, 30.11.2018


RtwRtw

4 1

Dobry burmistrz powinien dostawać godziwa zapłatę za swoją pracę. A co zrobić, gdy burmistrz okaże się leniem? 15:50, 30.11.2018


GrzesiekGrzesiek

8 0

A co mają powiedzieć Ci, którzy ciężko pracują, biorą nadgodziny i wyciągają maksymalnie ok. 3tys.? 15:54, 30.11.2018


pytampytam

0 0

Czy Burmistrz Miasta ma zarabiac więcej niż Prezydent RP? 11:20, 23.09.2019


ZdziwionyZdziwiony

2 6

1) jeżeli burmistrz jest leniem, rada może pensję obniżyć w każdym momencie - wystarczy, że to dobrze uargumentuje
2) jeśli chce zarabiać więcej, to niech się dokształci w jakiejś dziedzinie i przejdzie na wyższe stanowisko, a jeśli to niemożliwe to niech się przebranżowi. To oczywiście praktyka, którą łatwo wdrożyć w większym mieście niż Węgrów. Ewentualnie może się taka osoba zaangażować społecznie, zdobyć zaufanie i zostać burmistrzem/posłem/senatorem :) itd. 16:06, 30.11.2018

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TomaszTomasz

8 0

Tak, koniecznie niech się za robotę wszyscy wezmą i zapracują na te pieniądze...a nie tak jak ostatnio było w UM... muzyczka, ploty,dzielenie taboretami- tak się zachowują ludzie, którzy zdobyli zaufanie społeczne.... 18:50, 30.11.2018


XX

6 1

Nigdzie w cywilizowanym świecie nie ma tak, że urzędnicy/samorządowcy zarabiają tyle co sektor prywatny. Niby dlaczego biedna Polska miAŁAby BYĆ wyjątkiem? Nikt nikogo nie zmusza do startowania na wysokie urzędy, a chętnych nie brakuje i nie zabraknie. Poza tym Węgrów to raptem 12-tysięczna gmina i nawet nie największa w powiecie. Bez przesady. 21:38, 30.11.2018


XYXY

9 3

Zgadzam się z X. Nikt nikogo nie zmusza do startowania na wysokie urzędy. Sami się pchają i obiecują złote góry przed wyborami. Zresztą najlepszym dowodem na to, że są to dobre posadzki jest fakt, że wszyscy ubiegają się o reelekcję. Więc nie uzalajcie się nad poborami burmistrza. Wcale nie są to małe pieniądze, szczególnie w takich mieścinach jak Węgrów. 23:36, 30.11.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

XYZXYZ

4 0

Tak jak nikt nikogo nie zmusza do kandydowania , tak też nikt nikomu nie zabrania kandydować , co to te " złote góry "?, tylko ogólniki i negacja wszystkiego co nie jest Moim zdaniem. Węgrów bez dwóch zdań nie jest metropolią i to zaleta tego Miasta a określenie "mieścina" jest oznaką poczucia bycia nie docenionym , współczuję. 10:20, 30.12.2018


ciekaweciekawe

0 0

ciekawe czy gdyby pensje wynosily tyle co normalnego robola to czy by sie tam pchali?? 19:00, 18.05.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%