Zamknij

Czym jest social selling

23:13, 04.07.2022 Materiał partnera Aktualizacja: 23:14, 04.07.2022

Social media są wyjątkowo przydatne w codziennym życiu, gdyż pozwalają utrzymać relacje ze wszystkimi ludźmi, z którymi trudno byłoby się widywać na co dzień, a dodatkowo zapewniają też masę rozrywki. Z tego powodu trudno znaleźć kogoś, kto nie korzystałby z mediów społecznościowych chociażby w minimalnym zakresie. Każdy zdaje sobie sprawę z ich przydatności w życiu prywatnym, niewielu jednak zwraca uwagę na możliwości, jakie social media oferują pod względem zawodowym. Budowanie marki osobistej staje się coraz popularniejszym trendem, dlatego warto się z nim zapoznać, aby wykorzystać rodzące się szanse i potencjał.

Czym jest social selling?

Klasyczne serwisy społecznościowe skupiają przede wszystkim użytkowników, którzy dzielą się swoimi prywatnymi spawami z bliskim gronem znajomych. Trzeba mieć jednak świadomość, że istnieją również social media skupione w głównej mierze na życiu zawodowym. Z tego powodu często poruszanym zagadnieniem jest marka na Linkedin, czyli najbardziej popularnym serwisie gromadzącym użytkowników o profilach biznesowych. Aktywnie prowadzone konto nie tylko wpływa korzystnie na rozpoznawalność firmy, ale również pozwala zwiększyć zarobki. Social selling to technika wykorzystująca media społecznościowe w celu znalezienia klientów i budowania z nimi relacji, aby w efekcie wypełnić cele sprzedażowe.

Co robić, aby marka na Linkedin zyskiwała popularność? Podstawową kwestią jest wchodzenie w interakcję z użytkownikami. Pierwszy krok to regularne i szybkie odpowiadanie na pytania dotyczące oferowanych produktów lub usług – otwarta dyskusja na forum publicznym pozwala przyciągnąć następnych zainteresowanych, którzy zobaczą ją na profilach swoich znajomych. Kolejną aktywnością jest tworzenie wpisów na tematy branżowe. Wykreowany w ten sposób wizerunek eksperta angażuje potencjalnych klientów, co przekłada się na wyższe zarobki. Social selling nie musi się ograniczać tylko do jednego serwisu społecznościowego, dlatego pojawiając się w różnych miejscach warto pamiętać o spójnej identyfikacji wizualnej. Najłatwiej zadbać o to stosując banery i zdjęcia w tej samej kolorystyce, przydatne będą również wpadające w oko logotypy.

Budowanie marki osobistej

Obecność w social mediach wiąże się z kreowaniem takiego obrazu swojej osoby, który podkreśla unikalne umiejętności, kompetencje i osiągnięcia. Potencjalni pracodawcy i kontrahenci coraz częściej podejmują decyzję na podstawie oceny tego wizerunku, dlatego trzeba mocno o niego zadbać. Starannie wypromowana marka na Linkedin przydaje się przede wszystkim freelancerom, ale jest również ogromną pomocą dla każdego specjalisty zmieniającego pracę. Korzyścią będą nie tylko wyższe zarobki. Social selling ułatwia śledzenie wszelkich trendów branżowych, które przecież bardzo szybko się zmieniają. Poza interakcją z potencjalnymi kontrahentami przydatne bywa także obserwowanie poczynań swoich konkurentów. Aktywne odpowiadanie na ich działania stanowi dodatkową motywację do działania, a jest ona niezwykle potrzebna każdej osobie ceniącej sobie zdrową rywalizację.

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%