Zamknij

Przyszłość komunikacji: jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje telefonie biznesowe

art. sponsorowany 11:02, 28.06.2024 Aktualizacja: 11:04, 08.07.2024

Mocny rozwój technologii prowadzi do stopniowych zmian w tradycyjnych procesach biznesowych. Nawet telefonia już nie jest tylko środkiem komunikacji, ale staje się potężnym i funkcjonalnym narzędziem. Pojawiła się nawet telefonia ze sztuczną inteligencją, która pomaga firmom usprawniać marketing i reklamę, zwiększać sprzedaż, rozwijać wsparcie techniczne itd. Dowiedzmy się, jak działa takie narzędzie.

Aktualny stan telefonii biznesowej

Coraz więcej polskich firm rezygnuje z analogowych i mobilnych połączeń. Te przestarzałe rozwiązania mają ograniczoną funkcjonalność i nie spełniają wymagań biznesowych.

  1. Zadania rutynowe: pracownicy spędzają dużo czasu na pracy, którą łatwo można zautomatyzować.
  2. Czynnik ludzki: jakość obsługi połączeń zależy od uwagi, umiejętności i doświadczenia pracowników.
  3. Brak personalizacji: proces obsługi i przebieg rozmów telefonicznych nie uwzględnia interesów i potrzeb klienta.

W zamian na rynku pojawiają się nowoczesne platformy oferujące innowacyjne narzędzia, w tym telefonię IP ze sztuczną inteligencją. Oprócz niezawodnej komunikacji, rozwiązuje ona dodatkowe zadania:

  • automatyzacja procesów;
  • wzrost produktywności pracowników;
  • analiza wyników reklam, jakości obsługi, poziomu sprzedaży;
  • personalizacja komunikacji.

Rola sztucznej inteligencji w komunikacji

Wpływ sztucznej inteligencji na biznes będzie się tylko zwiększać. Telefonia z wdrożoną AI już teraz pracuje, wykonując część obowiązków menedżera. Na przykład, analizuje rozmowy, obsługuje proste zapytania, testuje skrypty.

Szczególnie pierwsza w Polsce wirtualna telefonia ze sztuczną inteligencją Ringostat transkrybuje nagrania rozmów, aby ułatwić analizę przebiegu komunikacji, tworzy skondensowane raporty z każdego połączenia. Na podstawie analizy formułuje zalecenia co do kolejnych kroków, które mogą wspierać sprzedaż. Telefonia ta może również rozpoznawać ogólny nastrój rozmowy, nastrój każdego uczestnika. To już pomaga różnym firmom usprawniać obsługę, od agencji po sklepy, warsztaty, producentów itp.

W najbliższej przyszłości inteligentna telefonia będzie nawet w stanie samodzielnie dzwonić i odpowiadać na połączenia, rozpoznawać zapytania rozmówcy, zapewniać spersonalizowaną obsługę. Do szkolenia sztucznej inteligencji wykorzystywane będą materiały z najbardziej udanych rozmów, baza wiedzy, skrypty.

Wpływ na efektywność procesów biznesowych

Nowoczesna telefonia to nie tylko niezawodne połączenie i czyste brzmienie głosu bez zbędnych szumów. To także wiele użytecznych funkcji, które można elastycznie dostosować do potrzeb konkretnego biznesu.

Oto niektóre z najbardziej pożądanych i istotnych funkcji telefonii IP:

  1. Inteligentne przekierowania. Określ, kto otrzyma połączenia od nowych lub obecnych klientów, jak będą rozdzielane połączenia w dni robocze i weekendy.
  2. Menu głosowe. Skonfiguruj usługę, aby klient mógł natychmiast skierować się do odpowiedniego pracownika lub działu.
  3. Nagrywanie rozmów. Monitoruj i ulepszaj pracę personelu.
  4. Integracja. Skonfiguruj automatyczne przesyłanie danych o połączeniach i wiadomościach do innych programów: CRM, systemów analitycznych.
  5. Szczegółowe raporty. Analizuj różne wskaźniki i KPI.

Przyszłe trendy i perspektywy rozwoju

Telefoniczne rozmowy nadal będą głównym sposobem komunikacji między firmami a klientami, jak również między pracownikami różnych działów wewnątrz firmy. Jednak ta komunikacja będzie wygodna, zautomatyzowana i elastyczna, ponieważ będzie oparta na możliwościach cyfrowej telefonii.

Sztuczna inteligencja i integracja telefonii ze wszystkimi możliwymi programami i usługami optymalizują procesy, pomagają biznesowi poprawić usługi, zwiększyć efektywność reklam, podnieść poziom sprzedaży.

Wnioski

Podstawą komunikacji nowoczesnego biznesu jest cyfrowa telefonii IP. Łączy ona różne programy i usługi, zapewnia przesył danych, analizuje nagrania rozmów i inne materiały, wykonuje część rutynowych zadań pracowników. Zapewnia także niezawodne i dostępne połączenie.

Ponadto polskie firmy mają już dostęp do testowania i wdrażania najnowszych możliwości AI w swoich procesach – na równi ze światowymi liderami. Na przykład, pierwsza w Polsce biznesowa telefonia ze sztuczną inteligencją pomaga różnym firmom, od agencji po produkcję, ulepszyć własne procesy i wyprzedzić konkurentów.

(art. sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%