Zamknij

Znaczenie social media dla firm

10:47, 26.02.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 10:58, 26.02.2019

Media społecznościowe są obecnie istotną częścią życia dużej ilości ludzi. Większość z nich nie potrafi wyobrazić sobie kontaktu ze znajomymi czy uzyskiwania najnowszych informacji bez korzystania z popularnych portali. Dzięki nim rozwinął się social media marketing, będący obecnie bardzo istotną gałęzią działań reklamowych. Historia mediów społecznościowych w XXI wieku w Polsce kształtowała się początkowo na aplikacjach i serwisach rodzimego pochodzenia:

  • w 2000 roku powstało Gadu-Gadu, do dziś popularny komunikator, który wyparł IRC,
  • w 2001 roku założono portal Fotka.pl,
  • w 2004 roku na świecie powstał Facebook, a polską odpowiedzią był portal Grono.net,
  • 2006 rok przyniósł bijący przez kilka lat rekordy popularności portal Nasza-Klasa.pl,
  • w 2008 roku powstała spolszczona wersja Facebook, powoli zabierająca użytkowników Naszej-Klasie.

Równolegle zagraniczne aplikacje i portale zyskiwały na popularności — Spotify i Tweeter, Instagram, Snapchat, YouTube, a także wiele innych.  

Marketing w mediach społecznościowych

W miarę rozwoju popularności zarówno Internetu, jak i możliwości komunikacji i tworzenia w nim społeczności, rozwijał się również marketing w tym zakresie. W końcu gdzie jak nie w miejscu, które codziennie odwiedza miliard ludzi, powinno się reklamować swoje produkty czy usługi? Istnieje wiele sposobów na skuteczne zaistnienie firmy w mediach społecznościowych. Najbardziej tradycyjne jeszcze kilka lat temu elektroniczne banery reklamowe umieszczane na stronach przestają jednak być dobrym rozwiązaniem. Social media marketing to od kilku lat popularny trend w marketingu. Pomaga zbliżyć nawet duże, światowe i korporacyjne marki do zwykłego odbiorcy. Sprawdza się także świetnie w przypadku niewielkich przedsiębiorstw czy działalności. Prowadzenie fanpage firmy lub usług w najpopularniejszym portalu Facebook to obecnie niemalże konieczność, jeżeli chce się zaistnieć na rynku i zyskiwać stałych klientów, zwłaszcza z młodszego pokolenia. Więcej o strategiach i cenach pisałem w artykule na https://mediaclick.pl/prowadzenie-fanpage-na-facebooku/.

Jak profesjonalnie prowadzić fanpage?

Fanpage to strona firmy lub na przykład osoby na portalu Facebook. Służy ona nie tylko bezpośredniemu marketingowi, ale przede wszystkim kontaktowi z klientem. Prowadzenie fb dla firm powinno być istotną częścią działań marketingowych, gdyż jak dowodzą badania, Facebook jest jednym z coraz częściej wykorzystywanych źródeł informacji o firmach przez młodych użytkowników. Jest to bardzo dobry nośnik reklamy — stworzenie strony nie jest trudne, nie wymaga dużych umiejętności. Jednak profesjonalne prowadzenie fanpage wymaga dużego zaangażowania. Tworzenie promocji i konkursów umożliwiających zdobycie szerszego grona odbiorców i nowych polubień strony może być czasochłonne. Ważne, by strona pozwalała na interakcję z użytkownikami, tylko wysoka responsywność buduje zaufanie do marki. Regularne tworzenie atrakcyjnych aktualności, odpowiedzi na komentarze na odpowiednim poziomie i rozwiązywanie problemów na bieżąco to przy stronach posiadających dużą ilość osób obserwujących wymagające zadanie. Dlatego też często prowadzenie fb dla firm zleca się specjalistom z firm zewnętrznych.

Marian Zieliński, https://mediaclick.pl

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%